Výroční zpráva a Zpráva o udržitelnosti
Changing finances for the better
Hospodářský rok v kostce
Náš hospodářský rok 2022/23
Za tento výsledek vděčíme týmové práci
Podrobnosti o účetním roce:
Výnosy a zisky oproti předchozím letům
Konsolidované výnosy podle regionu 2022/23
S podílem 42,4 % zůstává střední a východní Evropa nejsilnějším regionem konsolidované skupiny EOS: Oproti předchozímu roku zvýšily naše společnosti z tohoto regionu výnosy téměř o 50 %. Na západoevropské společnosti ze skupiny EOS připadalo v účetním roce 2022/23 celkem 31,0 % celkových výnosů. I zde byl uplynulý rok zaznamenán významný nárůst. K pozitivnímu výsledku přispělo uvolnění pandemických omezení. Podíl Německa činí 25,9 %, ačkoli konkurence na tamním trhu je nadále ostrá. Výnosy tam mírně poklesly, ale EOS výrazně investovala.
Novinky v EOS
Obchodní výsledky v hospodářském roce 2022/23
-
Výnosy dle regionu
V tis. eurVýnosy ve výši 977,1 mil. eur za účetní rok 2022/23 byly o 21,4 % vyšší než v předchozím roce (804,9 mil. eur). Nejprudší nárůst zaznamenaly s 47,8 % společnosti ve východní Evropě, následovala západní Evropa s růstem o 34,1 %. Výnosy v Německu mírně poklesly, ale s 253,0 mil. eur zůstaly vysoko. Prudký pokles výnosů v Severní Americe souvisí s odprodejem provozních společností EOS koncem roku 2021. Výnosy vygenerované po tomto odprodeji jsou založeny na pohledávkových portfoliích získaných v předchozích letech, které si zachovala skupina EOS a které zpracovala kupující strana na základě zmocnění. GRI 201-12022/23 2021/22 Změny oproti předchozímu roku v % Střední a východní Evropa 414 125 280 148 +47,8 Západní Evropa 302 508 225 644 +34,1 Německo 252 953 274 809 -8,0 Severní Amerika 7 525 24 276 -69,0 Skupina EOS 977 110 804 877 +21,4 -
-
Konsolidovaný výkaz hospodaření (souhrn)
V tis. eurV účetním roce 2022/23 vytvořila EOS na konsolidovaném základě EBITDA (zisk před úroky, daněmi, odpisy a amortizací) ve výši 445,9 mil. eur (předchozí období: 282,5 mil. eur). Oproti předchozímu roku vzrostly výnosy o 21,4 %, resp. o 172,2 mil. eur. Pokles výnosů plynoucí z odprodeje severoamerických společností koncem roku byl vyvážen výjimečně vysokou úrovní investic. GRI 201-12022/23 2021/22 Výnosy 977 110 804 877 Celkový provozní výnos 991 251 815 215 Zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) 445 943 282 453 Zisk před zdaněním (EBT) 380 072 228 544 Čistý zisk 297 270 201 236
-
Stav aktiv
V tis. eurCelková aktiva skupiny EOS vzrostla ve srovnání s předchozím rokem o 26,9 % na 3,0 mld. eur. Růst souvisí s celkově vyššími investicemi skupiny do pohledávek a nemovitostí v účetním roce 2022/23. Nakoupená portfolia představují 79,4 % (loni: 75,4 %) a investice do nemovitostí 8,7 % (loni: 7,8 %) celkových aktiv. GRI 201-1
*Finanční prezentace28. února 2023 v % 28. února 2022 v % Dlouhodobý majetek 200 620 6,6 209 498 8,8 Odkoupené pohledávky a nemovitosti v portfoliu* 2 670 136 88,0 1 989 455 83,2 Pohledávky 40 181 1,3 29 949 1,3 Hotovost a hotovostní ekvivalenty 66 255 2,2 105 455 4,4 Jiná aktiva 55 608 1,8 56 457 2,4 Celková aktiva 3 032 800 100 2 390 815 100
-
Vlastní kapitál a financování
V tis. eurV posledním účetním roce se celkové cizí zdroje ve srovnání s předchozím rokem zvýšily o 642,0 mil. eur na 3,0 mld. eur. Tento růst je dán zejména financováním vysokých investic provedených v posledním účetním roce.
Vlastní kapitál společnosti vzrostl na 1,1 mld. eur, mj. kvůli částečnému zadržení zisku z předchozího období. Navzdory vysokým investicím v posledním účetním roce poklesl poměr vlastního kapitálu k celkovým aktivům jen mírně na 36,6 % (loni: 37,5 %), což je na poskytovatele finančních služeb velmi vysoká úroveň.
Refinanční potřeby skupiny EOS jsou pokryty půjčkami od bank a mateřské společnosti. Většina těchto půjček má krátkodobou splatnost. Oproti 74 % v předchozím období se dluhové financování zvýšilo na 84 %. GRI 201-1
Z účetních důvodů mohou tabulky a text obsahovat rozdíly kvůli zaokrouhlování.28. února 2023 v % 28. února 2022 v % Vlastní kapitál 1 110 654 36,6 895 726 37,5 Rezervy 58 452 1,9 84 218 3,5 Závazky vůči bankám 132 387 4,4 92 111 3,9 Závazky vůči spřízněným subjektům a společnostem 1 482 754 48,9 1 102 833 46,1 Obchodní závazky 47 247 1,6 41 962 1,8 Další závazky 201 306 6,6 173 966 7,3 Celkové cizí zdroje 3 032 800 100 2 390 815 100
Zkušenosti EOS z trhu s nesplácenými úvěry se vyplatily i v hospodářském roce 2022/23. Skupina provedla několik investic do velkých portfolií. Některé důležité události:
Investice do nákupu pohledávek a nemovitostí v hospodářském roce 2022/23
Z účetních důvodů mohou tabulky a text obsahovat rozdíly kvůli zaokrouhlování.
Nezajištěné
Zajištěné / nemovitosti
Pohledávky odkoupené v hospodářském roce 2022/23
Z účetních důvodů mohou tabulky a text obsahovat rozdíly kvůli zaokrouhlování.
Nezajištěné
Zajištěné / nemovitosti
Naše odpovědnost
Úvodní slovo předsedy představenstva
Udržitelnost je nedílnou součástí naší společenské odpovědnosti (Corporate Responsibility, CR). Jsem velmi pyšný, že jsme uvedli strategii společenské odpovědnosti do praxe a že jsme dále vylepšili hodnotící systém v této oblasti od jeho zavedení v roce 2020. V roce 2022 jsme podnikli další krok a v analýze významnosti jsme identifikovali klíčová témata. Letos je tato část naší kombinované Výroční zprávy a Zprávy o udržitelnosti založena na standardech Global Reporting Initiative (GRI) a na cílech udržitelného rozvoje (Sustainable Development Goals, SDG), které formulovala OSN. Vykazování našich aktivit v kontextu těchto standardů a cílů vnáší do naší práce ještě větší transparentnost.
Jako poskytovatel finančních služeb považujeme udržitelnost za něco, co jde nad rámec ochrany životního prostředí. Témata, na kterých si zakládáme, jsou v rámci naší strategie společenské odpovědnosti rozdělena na čtyři oblasti. V tomto oddílu vysvětlujeme, jak naplňujeme standardy v oblastech Responsible Collection (zodpovědného vymáhání), Joint Progress (společenského pokroku), Environmental Protection (ochrany životního prostředí) a Financial Sustainability (finančního rozvoje).
Děkuji všem kolegům, kteří svou oddaností každý den přispívají k tomu, aby byl EOS ekonomicky úspěšný. Jedná se o setrvalou snahu být stále o něco lepší.
Marwin Ramcke, předseda představenstva
GRI 2-22
Správa pohledávek znamená odpovědnost
Matice významnosti je výchozím bodem naší strategie udržitelnosti
-
V sekci naší kombinované Výroční zprávy a Zprávy o udržitelnosti informujeme zainteresované strany o nejdůležitějších aktivitách v environmentální a sociální oblasti a v oblasti governance během účetního roku 2022/23. Tato správa zahrnuje akční oblasti a nejdůležitější témata zjištěná v první analýze významnosti, kterou provedla EOS Holding GmbH, společnost se sídlem v Hamburku. Zpráva o udržitelnosti pokrývá celou skupinu EOS v období od 1. března 2022 do 28. února 2023** a vztahuje se ke standardům Global Reporting Initiative (GRI). GRI 2-1, 2-2, 2-3
*Není-li uvedeno jinak.
**S vyloučením čísel německé dceřiné společnosti a personálních statistik francouzských společností EOS.
-
Responsible collection
- Etické vymáhání díky férovému jednání se zákazníky
- Technicky řízená transformace & inovace
- Společenský dopad - finanční gramotnost
- Rozmanitost, Rovnost & Začlenění
- Přilákání, rozvoj a udržení telentů
- Zapojení a účast místní komunity
- Spokojenost & dobré podmínky pro zaměstnance
- Digitální odpovědnost & kybernetická bezpečnost
- Podnikatelská etika a dodržování bezpečnostních předpisů
- Zodpovědný přístup k odkupu portfolií a obchodním partnerstvím
- Posílení likvidity klientů
- Důvěryhodné vztahy se zainteresovanými stranami
- Vedoucí postavení v odvětví a osvědčené postupy
- Snížení ekologické stopy
-
Definice našich klíčových témat
Abychom vytvořili rámec pro vykazování udržitelnosti, určili jsem v první analýze významnosti, která témata udržitelnosti jsou pro EOS nejdůležitější. Poté jsme vypracovali dlouhý seznam potenciálně důležitých témat na základě aktuálního stavu a referenčních analýz a zahrnuli jsme relevantní mezinárodní standardy, pravidla a zásady výkaznictví (např. GRI, DNK, SDGs, SASB, UNGC, ESRS*). Ve workshopu s interními i externími specialisty jsme vytipovali a shrnuli klíčová témata a stanovili jsme priority. Ohodnotili jsme je podle relevance pro externí zainteresované strany (osa Y) a pro EOS (osa X). Na hodnocení témat zásadních pro EOS jsme se dívali z vnitřní perspektivy směrem ven i z vnější perspektivy směrem dovnitř, čemuž se říká „dvojí materialita“. Znamená to pohled na to, jak trendy v odvětví či faktory společenské odpovědnosti ovlivňují rozhodování firmy a jak firma ovlivňuje společnost jako celek a životní prostředí. Tento koncept se nazývá „dvojí materialita“. GRI 2-29, 3-1
*Při vypracovávání dlouhého seznamu jsme použili verzi standardů ESRS z dubna 2022.
-
V roce 2021 se skupina EOS připojila k iniciativě OSN Global Compact, což je největší světová aliance pro společenskou odpovědnost firem. Jakožto členská organizace vyjadřujeme podporu 10 zásadám týkajícím se lidských práv, pracovně-právních vztahů, životního prostředí a boje s korupcí.
Každý nový člen musí nejdříve z 10 zásad odvodit své cíle. My jsme tak učinili loni a určili jsme na základě 17 cílů udržitelného rozvoje (Sustainable Development Goals, SDG) své cíle, kde můžeme nejvíce přispět. SDG, které jsme zvolili, jsou spolu se souvisejícími čísly a cíli důležitým referenčním rámcem v naší strategii firemní odpovědnosti. Dle požadavku Global Compact budeme informace o pokroku podávat jednou v roce v rámci zprávy „Communication on Progress“ (COP). GRI 2-23K jiným SGD přispívají také součásti individuálních iniciativ a opatření, což bude dle potřeby zohledněno v našich zprávách.
Responsible Collection
Etické inkaso díky férovému jednání s klienty
Solidní komunikace je klíčem našeho přístupu. Toto léto představíme mezinárodní, celoskupinové zásady, které standardizují naše solidní, etické jednání s dlužníky, kteří nesplácejí. Tyto zásady nás budou zavazovat k používání srozumitelné komunikace, k taktnímu vyjadřování a k přijímání odpovědnosti za naše slova a činy.
Pomocí technologických inovací zjednodušujeme platební proces pro dlužníky. Poskytujeme servisní portály a chatboty, aby si mohli platby spravovat samostatně a nemuseli nás přímo kontaktovat. Dlužníci, kteří preferují osobní kontakt, se však mohou se žádostí o vhodný postup řešení obrátit na naše kvalifikované zaměstnance. V zájmu zlepšování našich služeb nabízíme dlužníkům způsoby plateb, které nejčastěji v rámci analýzy preferují. Soustavně zlepšujeme své služby díky reakcím a anketám zainteresovaných stran.
Férové inkaso pohledávek v číslech
Transformace a inovace opírající se o technologie
V roce 2022 byl reorganizován Data & Analytics Hub (DAH). Ten koncentruje národní i mezinárodní analytickou kompetenci EOS. „V Data & Analytics Hub propojují naši kolegové data s podporou AI a vytvářejí doporučení či rozhodnutí,“ uvádí ředitel DAH Jakob Spitzer. Nesplácejícím dlužníkům to pomáhá například v tom, že je kontaktujeme způsobem, který jim nejvíce vyhovuje. Aby bylo možné provádět analýzy ve větším měřítku v cloudu, rozšiřují se datové linky, které inkasní software Kollecto+ spojují s DAH. Více se o softwaru Kollecto+ dozvíte zde.
Joint Progress
Společenský dopad prostřednictvím finanční gramotnosti
Studie „Europeans in Financial Trouble?“ EOS Consumer Study 2023 jasně ukazuje, že mladí lidé od 18 do 34 let mají zájem o rozsáhlejší finanční vzdělání a o informace, jak správně nakládat s penězi. Téměř desetina lidí z této věkové skupiny je přesvědčena, že nedostatečné finanční povědomí je důvodem, proč se lidé zadlužují.
Zaměstnanci skupiny EOS v roce 2019 založili nadaci finlit jejíž naplní je zprostředkování informací o financích budoucím generacím. Tato nezisková organizace ukazuje dětem a dospívajícím, jak správně nakládat s penězi, a tak jim pomáhá vyhnout se nadměrnému zadlužení. První vzdělávací iniciativa s názvem ManoMoneta cílí na děti od 9 do 13 let a běží ve školách několika evropských zemí. Druhá iniciativa OhMoney nedávno začala v Německu a jejím publikem jsou dospívající od 13 do 17 let. Smyslem je poskytnout studentům a jejich učitelům kreativní, zábavný obsah o finančních tématech, který je relevantní pro jejich každodenní život, a také vést studenty k finanční nezávislosti.
Společnosti EOS v Rumunsku, Slovinsku a Chorvatsku se zároveň aktivně zapojily do jiných iniciativ pro dospívající a dospělé, které zahrnují nabídky kurzů ve školách, výuková videa a účast na Zimní škole financí pro teenagery. GRI 413-1
Naše finanční vzdělání v číslech
Rozmanitost, rovnost a inkluze
Domníváme se, že je důležité předávat poznatky o rozmanitosti a inkluzi. V dubnu 2023 jsme na internetové platformě Masterplan spustili iniciativu Breaking Down Barriers & Unconscious Biases: A learning path on Diversity & Inclusion. Ta obsahuje videa, která zaměstnancům zprostředkují význam diverzity a inkluze na pracovišti a pomohou jim vyvinout strategie pro vlídné, úspěšné pracovní prostředí nakloněné integraci. Tento kurz je otevřen pro všechny zaměstnance. Pro manažery a personální pracovníky je povinný. Do online nabídky budou v blízké budoucnosti přidány další workshopy.
Transidentity Guide na podporu inkluze
Rovnost pohlaví v EOS
Oslovení talentů: rozvoj a plánování
EOS má velký zájem na vytváření podmínek pro vlastní iniciativu a prostředí nakloněného ke spolupráci. Celoskupinová učební platforma Masterplan poskytuje zaměstnancům přístup k velkému množství učebních materiálů, které mohou využívat dle svých osobních potřeb. Kolegové mají k celé nabídce přístup z domova a mohou se sami nezávisle vzdělávat. GRI 404-2
Vytváření podmínek pro iniciativu v číslech
Financial Sustainability
Digitální odpovědnost a kybernetická bezpečnost
Monitorovací nástroje nám umožňují odhalit útoky včas a zastavit je. Nyní prostřednictvím nového programu „Iron EOS“, odborníci s potřebnými nástroji zajišťují bezpečnost všech společností v jednotlivých zemích. Zavádíme ještě rozsáhlejší mezinárodní systém ochrany. „Iron EOS nám umožní reagovat v celé skupině rychle,“ říká Gunnar Woitack, ředitel pro informační bezpečnost.
Zabezpečení dat v číslech
Podnikatelská etika a dodržování zabezpečovacích mechanismů
Abychom zdůraznili, jak vážně bereme svou společenskou odpovědnost, zapojili jsme se do iniciativy Global Compact při OSN (UN Global Compact), která firmy na celém světě ponouká k tomu, aby uplatňovaly a podporovaly udržitelné, odpovědné obchodní postupy. Jakožto členská organizace podporujeme 10 zásad OSN ohledně lidských práv, pracovně-právních vztahů, boje proti korupci a ochrany životního prostředí. GRI 2-2.
Skupina EOS disponuje platformou, která nabízí ochranu oznamovatelům nekalých praktik či jiných nežádoucích aktivit a je integrována do mechanismu skupiny Otto. Zaměstnanci, dodavatelé, poskytovatelé služeb či klienti tam mohou oznámit porušení předpisů ve skupině EOS či ve skupině Otto. Tato platforma nám pomáhá ke zlepšování a k řešení stížností. GRI 2-25, 2-26
Náš Etický kodex (Code of Conduct): jasná pravidla pro vzájemnou férovost
Compliance v číslech
Zodpovědný odkup portfolií a navazování partnerství
Příkladem je naše spolupráce International Finance Corporation (IFC), největší globální bankou pro rozvoj a dceřinou společností Světové banky. V průběhu tří let EOS investoval ve spolupráci s IFC více než 100 milionů eur do nesplácených úvěrů a nemovitostních portfolií ve východní Evropě, a to v souladu se standardy ESG (Environmental, Social and Governance).
Navíc dbáme na to, aby naše ceny byly udržitelné a vyhovovaly obchodním potřebám a etickým standardům všech zúčastněných stran. Jako součást rodinného podniku, skupiny Otto, uvažujeme v dlouhodobém horizontu a bedlivě zvažujeme všechna rizika.
Obchodní partnery si volíme podle definovaných kritérií a při výběru zohledňujeme odvětvovou listinu zakázaných společností tzv. Black list.
Standardním postupem je ověřování toho, jak naši partneři a společnosti přistupují k lidským právům a otázkám jako praní špinavých peněz, korupce a jiné trestné činy. Dbáme také na to, zda dodržují veškeré sankční seznamy. Navíc nespolupracujeme se společnostmi, které působí v oblasti pornografie či prostituce, hazardních her na internetu, podvodných předplatných či nedůvěryhodných mikropůjček.
V zájmu férového jednání dodavatelů i férového jednání s dodavateli pracuje nyní EOS na Etickém kodexu (Code of Conduct), který zakotvuje SDG a ustanovení německého zákona o prověřování dodavatelského řetězce. GRI 2-23
Při své práci se řídíme přísnými standardy a očekáváme, že stejně si budou počínat i naši partneři v přeshraničních obchodních aktivitách. Za tímto účelem nabízíme na začátku spolupráce školení a během úvodních procesů navštěvujeme partnery přímo na místě, abychom si udělali jasný obrázek o jejich činnosti.
Environmental Protection
Zmírnění ekologické zátěže
(Reduction of Environmental Footprint)
Cíl opírající se o vědu
Projekty pro životní prostředí
Ve spolupráci se společností atmosfair, která nabízí kompenzace uhlíkových emisí, vykompenzovala EOS emise CO2 spojené se služebními cestami od roku 2021. V této souvislosti podporuje projekt malých bioplynových stanic v Nepálu, který tamním domácnostem zajišťuje energii z ekologických zdrojů. Projekt byl schválen Mechanismem čistého rozvoje (Clean Development Mechanism, CDM) Rámcové úmluvy OSN o změně klimatu (United Nations Framework Convention on Climate Change, UNFCCC) a Zlatým standardem pro globální cíle („Gold Standard for the Global Goals“) Swiss Gold Standard Foundation.
V zájmu ochrany životního prostředí sázela EOS v roce 2022 stromy. V celoskupinové kampani byli zaměstnanci požádáni, aby uvedli, co pro udržitelnost dělají ve svém soukromí. Skupina EOS jim poděkovala vysázením 500 stromů původních druhů ve spolupráci s organizací Bergwaldprojekt e.V. V příštím účetní roce má tato kampaň pokračovat.
Francouzská EOS sází stromy každé tři měsíce v rámci iniciativy „Planton des arbres“. Za každého zaměstnance nově přijatého během čtvrtletí a za každý odpracovaný rok stávajících zaměstnanců je vysázen jeden strom. Loni francouzská EOS vysázela více než 200 stromů.
-
Jak integrovat udržitelnost do společnosti
Udržitelnost je pro EOS základní prioritou. Hodláme integrovat řízení udržitelnosti a implementovat související cíle v celé společnosti. Celkovou odpovědnost za veškeré záležitosti související s udržitelností nese ve skupině EOS její CEO. Provozní odpovědnost za implementaci má oddělení firemního rozvoje (Corporate Development, CD). To každého půl roku informuje představenstvo o aktivitách souvisejících s udržitelností a o plnění cílů.
Tým CD má za úkol komunikaci uvnitř společnosti a spolupracuje s řadou jiných oddělení (např. Corporate Compliance, Group HR) a národních společností. Z jejich společného úsilí vzešla první analýza významnosti, kterou používáme jako rámec své strategie udržitelnosti. Snažíme se každý den zlepšovat a průběžně vyvíjíme strategicky relevantní klíčové ukazatele výkonnosti, iniciativy a opatření, které následně schvaluje představenstvo. GRI 2-12, 2-13, 2-17
-
GRI Content Index zpráva o udržitelnosti 2022/23
Prohlášení
Společnost EOS vykázala uvedené informace za období od 1. března 2022 do 28. února 2023 s odkazem na standardy GRI.
-
GRI Content 2-1 Organizational details EOS Holding GmbH is a 100% subsidiary of the Otto GmbH & Co. KG with headquarters in Hamburg, Germany.
More information: About this section
More information: Details on the fiscal year2-2 Entities included in the organization’s sustainability reporting Please see: About this section 2-3 Reporting period, frequency and contact point The combined Annual Report & Sustainability Report of the EOS Group covers the fiscal year 2022/23 from 1 March 2022 to 28 February 2023 and will be published annually from now on. The report was published in July 2023.
More information: About this section
More information: Changing finances for the better
For contact details please see our Corporate Responsibility section on our company website.2-6 Activities, value chain and other business relationships Please see: Changing finances for the better 2-7 Employees Please see: HR-Table in the sustainability section
The figures are presented in headcount and compiled as of the end of the business year (28 February) unless otherwise stated.2-8 Workers who are not employees Please see: HR-Table in the sustainability section
Common types of work performed by these workers include administrative tasks, IT support and marketing services.
The figure is presented in headcount and compiled as of the end of the business year (28 February).2-9 Governance structures and composition Please see: Interview with the EOS Board 2-12 Role of the highest governance body in overseeing the management of impacts More information: Our sustainability management 2-13 Delegation of responsibility for managing impacts More information: Our sustainability management 2-14 Role of the highest governance body in sustainability reporting The Board of Directors has reviewed and approved the information in this report, including the material issues discovered in the materiality assessment. 2-15 Conflicts of interest The issue of conflicts of interests is addressed in the Code of Conduct, which is publicly available on the company website and within this report.
More information: Our Code of Conduct2-17 Collective knowledge of the highest governance body Please see: Our sustainability management 2-22 Statement on sustainability development strategy Please see: Foreword from our CEO 2-23 Policy commitments At EOS we have multiple policies regarding responsible business conduct, including our Code of Conduct and our policy regarding Ethical Debtor Management, all of which are approved by our board of directors. EOS is a signatory to the UN Global Compact (UNGC). We follow the framework for implementation to monitor and enforce universal principles in the areas of human rights, labor, the environment, and anti-corruption as laid out in our public Code of Conduct. Our conduct is based on integrity and compliance with laws, regulations and the Universal Declaration of Human Rights. In following the tradition of our parent company, the Otto Group, we are committed to take action against any kind of human rights violations. This includes our self-imposed requirement to work only with partners and clients who pass our business partner checks and in places with no indications of human rights violations. Furthermore, we are committed to fair treatment of our stakeholders, especially defaulted payers.
In addition, please see: Our Code of Conduct: Clear rules for fairness toward one other
and Global responsibility: The UN Global Compact as well as Business Ethics & Safeguard Compliance and Responsible Acquisition of Portfolios & Partnerships2-24 Embedding policy commitments In order to ensure coordinated and targeted action within the EOS Group, we have issued guidelines for all employees. The guidelines contain binding framework requirements for a defined scope. They are based on applicable laws, corporate principles and strategic objectives.
Group-wide guidelines are drawn up by departments with functional responsibility. Adherence to the guidelines and group requirements is monitored by the Compliance Department. Each group guideline must be approved and signed by the EOS Board. In addition, acknowledgement of all managing directors within the EOS Group must be obtained and documented. The group-wide compliance network communicates the policy throughout the organization and provides training on its application.
The group-wide guidelines of our parent company Otto Group also apply to the EOS Group. These guidelines are directly applicable and require only acknowledgement of the managing directors before they are communicated to the organization.
Please refer to Our Code of Conduct: Clear rules for fairness toward one other2-25 Processes to remediate negative impacts We at EOS have formulated a clear commitment in the Code of Conduct to ensure compliance and to address all grievances we receive through numerous channels, including our own group-wide whistleblowing hotline. We continuously work on the remediation of negative impacts by taking action wherever necessary. Therefore, we have development a structured process to handle grievances and any report received.
We take confidentiality seriously by treating the reports received and the identity of persons providing information with the highest discretion. In every case, we document the correct processing of all reports received.
Our whistleblowing portal is publicly available through every local company website. When submitting a report, the whistleblower can decide whether to provide their clear name and whether the report should be submitted to EOS and the Otto Group jointly or to the Otto Group only.
The whistleblower is able to set-up a PostBox on the platform so we can provide prompt feedback and interact with the person while ensuring anonymity. If no PostBox is set up, no feedback and inquiry can be made directly.
After receiving the report, we apply clear criteria (severity, complexity, functional level) and determine the compliance relevance on a case-by-case basis. Further, we decide whether a report can be processed by the local compliance organization and whether local clarification work must be carried out directly by the central compliance organization.
We ensure that compliant-relevant issues are handled carefully and result in the implementation of remediation plans as needed. In the case of serious allegations, an ad-hoc report is sent to the CEO and the EOS Group management member responsible for the national company and to the Otto Group. In the case of minor offenses, the cases are handled by the Compliance Organization. The Executive Board is informed as part of the consolidated regular reporting.
In addition, please see Business Ethics & Safeguard Compliance2-26 Mechanisms for seeking advice and raising concerns It is in the interest of all of us to safeguard the reputation of EOS and to prevent compliance issues from arising. Therefore, we are committed to fair and responsible business conduct and have formulated overarching guidelines in our Code of Conduct. To ensure that individuals are able to raise concerns about our business conduct, we have published the access to our whistleblowing system on every company website and encourage not only employees, but also business partners and customers to report any violations of our business conduct.
We take reports about violations of compliance and business conduct seriously, investigate them and take appropriate measures - also beyond our company. Only if we know about infringements can we act to prevent future risks and to ensure the compliance with our standards.
Furthermore, we enable our business partners to implement our organizational policies and practices for responsible business conduct by publishing the Code of Conduct on our company website and providing additional guidance. By establishing business relations with EOS, our suppliers commit themselves to compliance with laws and our standards.
In addition, please refer to Business Ethics & Safeguard Compliance2-28 Membership associations For the list of membership associations, please see the final version of the sustainability section Association work for high standards. 2-29 Approach to stakeholder engagement Please see: Materiality analysis 2-30 Collective bargaining agreements Share of employees covered by collective bargaining agreements as of 28 February 2022/23: 40%
The above-mentioned figure refers to agreements between employee representatives and EOS. For all other employees, there are individual agreements with the employer.3-1 Process to determine material topics Please see: Materiality analysis 3-2 List of material topics Please see: Our material topics 201-1 Direct economic value generated and distributed Please see: The financial year at a glance 205-1 Operations assessed for risks related to corruption 100% of EOS operations are assessed for risks related to corruption.
More information: Compliance in figures205-2 Communication and training about anti-corruption policies and procedures 100% of employees had direct access to the Code of Conduct or Anti-Corruption policies during the reporting period 2022/23.
More information: Compliance in figures205-3 Confirmed incidents of corruption and actions taken Confirmed incidents of corruption: 2020/21: 0; 2021/22: 0; 2022/23: 0.
More information: Compliance in figures401-1 New employee hires and employee turnover Please see: HR-Table in the sustainability section 401-3 Parental leave Please see: HR-Table in the sustainability section
Please note: The figure contains multiple entries for absences spanning more than one fiscal year.404-1 Average hours of training per year per employee Average hours of training per employee: 2020/21: 20.0; 2021/22: 25.5; 2022/23: 31.2.
More information: Empowerment in figures404-2 Programs for upgrading employee skills and transition assistance programs Please see: Empowerment in figures 405-1 Diversity of governance bodies and employees Please see: HR-Table in the sustainability section
Please note: Gender as indicated by the employees themselves. In the reporting year, fewer than five (5) employees did not assign themselves to either of the two binary genders and therefore are not shown for data protection reasons.
Please note: Management is defined as staff with responsibility for leading people (including call center supervisors, team leaders, line managers, etc.)413-1 Operations with local community engagement, impact assessments, and development programs Please see: Social Impact through Financial Literacy 418-1 Substantiated complaints concerning breaches of customer privacy and losses of customer data Requests received by data protection supervisory authorities following debtor complaints 2022/23: 82; of those substantiated: 0.
More information: Data security in figures -